Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Recenze audioknihy: Michal Viewegh - Mafie v Praze

Myslím, že není potřeba Michala Viewegha dlouze představovat. Nemusíte být knihomolem, abyste tohle jméno znali. Zkuste si nahlas říct, co vás jako první napadne, když se vysloví jméno Michal Viewegh. U mě je to jasné – Báječná lé

X+

Jsem úplně normální občan České republiky, který politice nerozumí, ale rozhodně se mu nelíbí, co se tu v posledních letech děje a už vůbec nevím jak přispět k tomu, aby se to změnilo. Každou chvíli nám média hlásají o dalších korupčních aférách, nepovedených stavebních zakázkách, útěcích nebo zatčeních více či méně důležitých podnikatelů, politiků nebo jiných veřejně činných osob. Prostý a nezasvěcený člověk nemá šanci vidět v tom víc než co je nám předloženo, o spojitostech mezi jistými lidmi se můžeme jen domýšlet.

Když se mi do rukou, obrazně řečeno, dostala audiokniha Michala Viewegha Mafie v Praze, byla jsem zvědavá, jaká bude. Nemůžu ale říct, že bych po ní okamžitě skočila a „zhltla“ ji na jeden poslech. Mám Viewegha ráda, ale z mě dosud neznámého důvodu se k jeho příběhům musím propracovat – vyčkat na správnou náladu. Možná to znáte – dostanete dárkem např. knížku, máte radost, protože jste ji chtěli, vystavíte si jí do knihovny, chodíte kolem ní denně, ale číst ji začnete až po dlouhých měsících. Pár dní jsem proto přítomnost audioknihy ve svém počítači ignorovala až jednou večer jsem si ji přetáhla do iPodu a opravdu jsem se těšila na ráno, až si ji cestou do práce pustím. Druhý den ovšem přišlo zklamání. Mafie v Praze mě nebavila. Asi to bylo tím, že jsem se trochu hůř orientovala v tom kdo je kdo a dalším důvodem byl snad i fakt, že jsem se také hned snažila hledat podobnosti postav s reálnými představiteli ČR.
Nějakou dobu trvalo než jsem si ve jménech a ději udělala pořádek, ale musím přiznat, že potom to stálo za to. Při každé zmíněné podobnosti té či oné postavy s člověkem reálným jsem se docela bavila. Úsměv na tváři se dostavil hned, když jsem slyšela jméno ministra vnitra Stanislava Langrosse, bývalého železničáře se zájmem v pořizování nemovitostí na Floridě nebo lobbisty Darka Balíka či televizního moderátora přezdívaného Kokta, který si později také začal budovat kariéru vrcholného politika.
S každou další kapitolou jsem se stále víc a víc začala zajímat o příští události a snad jsem i chvílemi s postavami žila v jednom městě, prožívala jejich pátrání, fandila jim v boji proti nepřátelům, zaradovala jsem se pokaždé když nezkorumpovaný plukovník přišel na další špinavý plán svých úplatných kolegů a úpěnlivě jsem čekala jak a na koho mafiáni udeří tentokrát a zda se jim nakonec přece jen podaří „postarat se“ o nepohodlného svědka, který jim může pěkně zavařit.
V tomhle všem mi byl po celou dobu průvodcem podmanivý hlas Jiřího Dvořáka, se kterým jsem zpočátku měla trochu problém. Po několika kapitolách jsem ale musela uznat, že právě tento herec byl dobrou volbou a zodpovědně se popral s nelehkým úkolem, a sice pouze hlasem vystihnout chování široké škály lidských povah – od vyděšeného muže, kterému nezbývá víc než týden života přes mladou zklamanou ženu až po chladnokrevného vraha.

To, jestli uvěříme, že příběhy podobné audioknize Mafie v Praze, mohou být i realitou, stejně jako zákulisní praktiky a vedoucí postavení mafie na české politické scéně, je čistě na každém z nás. Za sebe bych velmi ráda věřila, že jde o naprosto vymyšlené sci-fi a nic ze zmíněného vyprávění se ve skutečnosti nemůže v demokratickém státě dít. Bohužel se mi to nedaří.

Závěrem tedy mohu říct, že i přes počáteční rozpačité seznamování s příběhem jsem si ho nakonec vychutnala a opravdu jsem hltala každé slovo. No a tak to přeci ve správné knize má být, ne? Že vás vtáhne do děje a vy se všemi postavami prožíváte jejich osudy.

Autor: Eva Gusmanová | sobota 3.11.2012 19:58 | karma článku: 12,17 | přečteno: 1413x
  • Další články autora

Eva Gusmanová

Dominik Landsman – Deníček moderního fotra aneb Proč by muži neměli mít děti

Upřímné a mnohdy až krutě vtipné zápisky ze života otce na mateřské dovolené baví celý národ. Spousta rodičů tu jistě poznává sebe a své děti, nás ostatní ty zážitky a hlášky obou protagonistů prostě baví!

24.7.2017 v 21:29 | Karma: 9,28 | Přečteno: 714x | Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Elizabeth Gilbert - Jíst, meditovat, milovat

Dříve, než se ke mně dostala audiokniha, asi jako většina, jsem viděla hollywoodský trhák s Julií Roberts, natočený podle zážitků Liz Gilbertové. Film se mi líbil, ale rozhodla jsem se srovnat ho s předlohou.

8.4.2017 v 16:50 | Karma: 6,84 | Přečteno: 166x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Helena Rytířová – Jsem mrtvý, neplačte

Nejsem zrovna fanouškem historických děl obecně, ale jsem dost zvědavá, takže když mi někdo nějaký titul doporučí, ráda občas udělám výjimku. Nejinak tomu bylo i v případě audioknihy Jsem mrtvý, neplačte.

28.8.2016 v 16:57 | Karma: 10,83 | Přečteno: 383x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Petr Rajchert – Ruku na srdce, náhody neexistují

Že zajímavý přebal knihy nebo třeba šokující obal cédéčka je velice důležitou součástí marketingu a tedy i cílení na konečného zákazníka je věc všeobecně známá. Podobně funguje také jméno autora.

29.3.2016 v 21:59 | Karma: 10,80 | Přečteno: 374x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Jo Nesbo – Doktor Proktor a vana času

Vyprávění o tak trošku zvláštním vynálezci a jeho malých kamarádech má své audioknižní pokračování. Tentokrát je doktor Proktor tak trochu v pozadí i když je opět strůjcem celého dobrodružství. Je totiž v úzkých a potřebuje pomoc.

30.1.2016 v 21:16 | Karma: 8,68 | Přečteno: 279x | Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 727x
jsem filmovej maniak, milovník muziky (kromě dechovky a techna), "psavec" a fanoušek Járy Cimrmana, protože "... v Českých Budějovicích by chtěl žít každý, kromě mě, teda!" ;)

Seznam rubrik