Recenze audioknihy: Marta Davouze – Dům v Bretani

22. 07. 2014 23:24:20
Jméno Marta Davouze znám. Jak tato dáma vypadá, vím také. Zřejmě ještě z doby, kdy to byla Marta Železná – manželka tehdejšího šéfa nejsledovanější televizní stanice u nás. Viděla jsem ji asi na nějaké jejich společné fotogra
Obal audioknihy

X+Obal audioknihy

Audioknížku Dům v Bretani jsem zaznamenala nedávno a protože jsem se zrovna chystala na dovolenou, zdála se mi jako ideální společník na válení u moře. Nemůžu ale říct, že tím rozhodujícím impulsem byl obal, ačkoliv právě ten bývá prvním a velice důležitým aspektem, který budoucího posluchače buď zaujme nebo dokonce odradí. Obal není nejhorší, ale žádná hitparáda to také není. Barevná malba moře s útesy, zátoka s loďkou a domek. Důvod proč u mě vyhrála právě tato audiokniha, byla moje zvědavost. Touha dozvědět se jakým stylem Marta Davouze píše, jaká je, zda má opravdu o čem vyprávět a natěšená jsem byla také na výkon Daniely Kolářové v roli vypravěče.

K obsahu jen stručně ( je toho totiž tolik, že by se mi to nechtělo rozepisovat, ani kdybych musela J). Autorka se po rozvodu stane hrdou majitelkou velkého středověkého domu na francouzském venkově, ačkoliv francouzsky umí pouze pár základních slov. Pozná tu svého druhého manžela „námořníka“, se kterým dům následně opravují a zvelebují. Pořídí si kachny, ovce, slepice, kočku, psa, dokonce i páva a ze zakladatelky Centra Franze Kafky, publicistky a knižní redaktorky, zvyklé žít v milionové Praze se v 65ti letech stává farmářka, chovatelka, architektka, designérka, stavební dozor a v neposlední řadě hoteliérka. Docela slušná změna! Navíc v zemi, jejíž jazyk, zvyky i náturu místních obyvatel poznává postupně, krůček po krůčku. Spousta příhod a vtipných situací vzniká právě i díky této neznalosti.
Vyprávění ale není jen o Bretani, kde se autorka usadila. Záživnými historkami jsou třeba ta o plavbě na slavné lodi Queen Elizabeth s anglickými důchodci; o rodinné oslavě v Praze u příležitosti autorčiných narozenin, kde se sejde celá její rozvětvená rodina včetně bývalého manžela a jeho nové rodiny; o nákupu nového auta, pro které je nutné dojet až do vzdáleného Cannes nebo vzpomínky na autorčinu redakční praxi a čtení nejrůznějších rukopisů.

Ani nevím jaký hlas autorka má, nikdy jsem ji mluvit neslyšela, ale hlas Daniely Kolářové mi k vyprávění seděl báječně. Při popisování jednotlivých příhod jsem byla jejich součástí a některé jakoby mi sdělovala kamarádka u vína, na terase toho středověkého francouzského stavení. Tím spíš mě nemrzelo, když jsem otevřela oči a ležela na kamínkové pláži u Jaderského moře, nebo když jsem deštěm uvězněná na hotelu právě díky příběhům paní Davouze utíkala od nepřízně počasí do malebné Bretaně. Tu francouzskou pohodu přibližuje i zvolená hudba znějící jako spojnice mezi jednotlivými kapitolami.
Jak sama autorka vysvětluje, neměla při psaní Domu v Bretani žádné přehnané představy o tom, jak díky ní bude slavná nebo snad dokonce pohádkově zbohatne, spíše jen doufala, že někomu zlepší náladu a třeba i zkrátí dlouhou cestu vlakem nebo v mém případě autobusem. Prostě a jednoduše ideální audioknížka na dovolenou.

A ještě pár nezbytných informací nakonec. Audioknihu Dům v Bretani nakladatelství Mladá fronta vydalo Tympanum. Žijeme dnes v elektronickém světě a i když se vůni tištěné knihy nic nevyrovná, proč si občas nenechat příběh vyprávět tak, jako když jsme byli malí, no ne?

Autor: Eva Gusmanová | úterý 22.7.2014 23:24 | karma článku: 10.49 | přečteno: 1218x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 23.03 | Přečteno: 371 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 44 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 294 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 513 | Diskuse
Počet článků 31 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 727
jsem filmovej maniak, milovník muziky (kromě dechovky a techna), "psavec" a fanoušek Járy Cimrmana, protože "... v Českých Budějovicích by chtěl žít každý, kromě mě, teda!" ;)

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...