Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Recenze audioknihy: Irena Dousková - Darda

Třetí a poslední díl trilogie o Helence Součkové se jmenuje Darda a již tradičně je namluvena bezkonkurenční Bárou Hrzánovou. Kdo snad neví o jaké trilogii je tu řeč, tak pro připomenutí – první díl, kdy se nám Helenka představuje

X+Přebal audioknihy

Pro nastínění Helenina stavu si půjčím větu Báry Hrzánové, kterou pronesla v reportáži při natáčení této audioknihy: „Helenka Součková je dospělá, zralá, inteligentní žena. Mladá, krásná, hebká, svěží a žádoucí.“ Kromě toho je Helena taky vdaná, za Jindřicha Dardu, ale to už jsem zmiňovala a má dvě dospívající děti – Bertu a Vaška, kterému ale neřeknou jinak než Kuk a to, protože když byl malej, tak místo kluk, říkal kuk a tak mu to už zůstalo.

Heleně je pětačtyřicet a je herečka. Že si pamatujete, jak v Budžesovi tvrdila, že herečkou nikdy být nechce? No, vždyť to známe všichni – člověk míní a Pán Bůh mění… Ale abych se dostala k ději.
Helena Součková tu nevystupuje jako smyšlená knižní postava. Já když jsem audioknihu poslouchala, tak mi přišlo, že celou dobu poslouchám kamarádku. Že celou dobu sedíme někde v kavárně a povídáme si. Teda spíš Helena povídá. Vyprávěla mi o problémech a životních kotrmelcích, které sice dnes a denně potkávají miliony „normálních“ lidí všude po celém světě, ale ona mě do každé té situace dokázala vtáhnout tak, jako bych ji prožívala s ní.
Pro představu zmíním náhlý rozpad manželství, který samozřejmě otřese všemi členy rodiny, dále výchovu a vypořádání se s pubertálními výlevy dětí , taky hromadící se napětí mezi kolegy v divadle – tedy na pracovišti, které jednou musí vyvrcholit v ostrou výměnu názorů, do toho samozřejmě nezapomínejme na zdravotní problémy, protože ty přicházejí ruku v ruce s nalomenou psychikou a nesmíme vynechat ani srážku s blbcem, v Helenině případě tedy s „vykutálenou“ cikánkou. To by, myslím pro nastínění stačilo.

Na druhou stranu musím říct, že tak jak jsem se v některých chvílích smála u Dardy, tak jsem se snad u žádného jiného dílu z téhle trilogie nesmála! Nebudu tady jmenovat jednotlivé úseky, protože Vás nechci připravit o překvapení, ale řeknu jenom, že Jůliiny příběhy fakt stojí za to! A je to tu zase. Jenom si na některý z nich, zvláště teda na jeden, vzpomenu, musim se smát. A už se mi vybavuje další část Helenina vyprávění, u které jsem se opravdu od srdce chechtala – nazvala bych jí „česnek“.

Prostě a jednoduše – Darda rovná se dokonalost. Já vím, s tímhle slovem se má zacházet opatrně, ale když já si nemůžu pomoct. Já to tak prostě mam! :)
Jo a abych nezapomněla, jako bonbonek na dortu Vás na samém konci čeká v, jak jinak než osobitém podání Báry Hrzánové i … a neřeknu to, jen si pěkně Dardu kupte a zjistěte si to sami! ;)

Autor: Eva Gusmanová | pondělí 28.1.2013 9:10 | karma článku: 8,77 | přečteno: 623x
  • Další články autora

Eva Gusmanová

Dominik Landsman – Deníček moderního fotra aneb Proč by muži neměli mít děti

Upřímné a mnohdy až krutě vtipné zápisky ze života otce na mateřské dovolené baví celý národ. Spousta rodičů tu jistě poznává sebe a své děti, nás ostatní ty zážitky a hlášky obou protagonistů prostě baví!

24.7.2017 v 21:29 | Karma: 9,28 | Přečteno: 714x | Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Elizabeth Gilbert - Jíst, meditovat, milovat

Dříve, než se ke mně dostala audiokniha, asi jako většina, jsem viděla hollywoodský trhák s Julií Roberts, natočený podle zážitků Liz Gilbertové. Film se mi líbil, ale rozhodla jsem se srovnat ho s předlohou.

8.4.2017 v 16:50 | Karma: 6,84 | Přečteno: 166x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Helena Rytířová – Jsem mrtvý, neplačte

Nejsem zrovna fanouškem historických děl obecně, ale jsem dost zvědavá, takže když mi někdo nějaký titul doporučí, ráda občas udělám výjimku. Nejinak tomu bylo i v případě audioknihy Jsem mrtvý, neplačte.

28.8.2016 v 16:57 | Karma: 10,83 | Přečteno: 383x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Petr Rajchert – Ruku na srdce, náhody neexistují

Že zajímavý přebal knihy nebo třeba šokující obal cédéčka je velice důležitou součástí marketingu a tedy i cílení na konečného zákazníka je věc všeobecně známá. Podobně funguje také jméno autora.

29.3.2016 v 21:59 | Karma: 10,80 | Přečteno: 374x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Jo Nesbo – Doktor Proktor a vana času

Vyprávění o tak trošku zvláštním vynálezci a jeho malých kamarádech má své audioknižní pokračování. Tentokrát je doktor Proktor tak trochu v pozadí i když je opět strůjcem celého dobrodružství. Je totiž v úzkých a potřebuje pomoc.

30.1.2016 v 21:16 | Karma: 8,68 | Přečteno: 279x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 727x
jsem filmovej maniak, milovník muziky (kromě dechovky a techna), "psavec" a fanoušek Járy Cimrmana, protože "... v Českých Budějovicích by chtěl žít každý, kromě mě, teda!" ;)

Seznam rubrik