Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Recenze audioknihy: Marta Davouze – Dům v Bretani

Jméno Marta Davouze znám. Jak tato dáma vypadá, vím také. Zřejmě ještě z doby, kdy to byla Marta Železná – manželka tehdejšího šéfa nejsledovanější televizní stanice u nás. Viděla jsem ji asi na nějaké jejich společné fotogra

X+Obal audioknihy

Audioknížku Dům v Bretani jsem zaznamenala nedávno a protože jsem se zrovna chystala na dovolenou, zdála se mi jako ideální společník na válení u moře. Nemůžu ale říct, že tím rozhodujícím impulsem byl obal, ačkoliv právě ten bývá prvním a velice důležitým aspektem, který budoucího posluchače buď zaujme nebo dokonce odradí. Obal není nejhorší, ale žádná hitparáda to také není. Barevná malba moře s útesy, zátoka s loďkou a domek. Důvod proč u mě vyhrála právě tato audiokniha, byla moje zvědavost. Touha dozvědět se jakým stylem Marta Davouze píše, jaká je, zda má opravdu o čem vyprávět a natěšená jsem byla také na výkon Daniely Kolářové v roli vypravěče.

K obsahu jen stručně ( je toho totiž tolik, že by se mi to nechtělo rozepisovat, ani kdybych musela J). Autorka se po rozvodu stane hrdou majitelkou velkého středověkého domu na francouzském venkově, ačkoliv francouzsky umí pouze pár základních slov. Pozná tu svého druhého manžela „námořníka“, se kterým dům následně opravují a zvelebují. Pořídí si kachny, ovce, slepice, kočku, psa, dokonce i páva a ze zakladatelky Centra Franze Kafky, publicistky a knižní redaktorky, zvyklé žít v milionové Praze se v 65ti letech stává farmářka, chovatelka, architektka, designérka, stavební dozor a v neposlední řadě hoteliérka. Docela slušná změna! Navíc v zemi, jejíž jazyk, zvyky i náturu místních obyvatel poznává postupně, krůček po krůčku. Spousta příhod a vtipných situací vzniká právě i díky této neznalosti.
Vyprávění ale není jen o Bretani, kde se autorka usadila. Záživnými historkami jsou třeba ta o plavbě na slavné lodi Queen Elizabeth s anglickými důchodci; o rodinné oslavě v Praze u příležitosti autorčiných narozenin, kde se sejde celá její rozvětvená rodina včetně bývalého manžela a jeho nové rodiny; o nákupu nového auta, pro které je nutné dojet až do vzdáleného Cannes nebo vzpomínky na autorčinu redakční praxi a čtení nejrůznějších rukopisů.

Ani nevím jaký hlas autorka má, nikdy jsem ji mluvit neslyšela, ale hlas Daniely Kolářové mi k vyprávění seděl báječně. Při popisování jednotlivých příhod jsem byla jejich součástí a některé jakoby mi sdělovala kamarádka u vína, na terase toho středověkého francouzského stavení. Tím spíš mě nemrzelo, když jsem otevřela oči a ležela na kamínkové pláži u Jaderského moře, nebo když jsem deštěm uvězněná na hotelu právě díky příběhům paní Davouze utíkala od nepřízně počasí do malebné Bretaně. Tu francouzskou pohodu přibližuje i zvolená hudba znějící jako spojnice mezi jednotlivými kapitolami.
Jak sama autorka vysvětluje, neměla při psaní Domu v Bretani žádné přehnané představy o tom, jak díky ní bude slavná nebo snad dokonce pohádkově zbohatne, spíše jen doufala, že někomu zlepší náladu a třeba i zkrátí dlouhou cestu vlakem nebo v mém případě autobusem. Prostě a jednoduše ideální audioknížka na dovolenou.

A ještě pár nezbytných informací nakonec. Audioknihu Dům v Bretani nakladatelství Mladá fronta vydalo Tympanum. Žijeme dnes v elektronickém světě a i když se vůni tištěné knihy nic nevyrovná, proč si občas nenechat příběh vyprávět tak, jako když jsme byli malí, no ne?

Autor: Eva Gusmanová | úterý 22.7.2014 23:24 | karma článku: 10,49 | přečteno: 1218x
  • Další články autora

Eva Gusmanová

Dominik Landsman – Deníček moderního fotra aneb Proč by muži neměli mít děti

Upřímné a mnohdy až krutě vtipné zápisky ze života otce na mateřské dovolené baví celý národ. Spousta rodičů tu jistě poznává sebe a své děti, nás ostatní ty zážitky a hlášky obou protagonistů prostě baví!

24.7.2017 v 21:29 | Karma: 9,28 | Přečteno: 714x | Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Elizabeth Gilbert - Jíst, meditovat, milovat

Dříve, než se ke mně dostala audiokniha, asi jako většina, jsem viděla hollywoodský trhák s Julií Roberts, natočený podle zážitků Liz Gilbertové. Film se mi líbil, ale rozhodla jsem se srovnat ho s předlohou.

8.4.2017 v 16:50 | Karma: 6,84 | Přečteno: 166x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Helena Rytířová – Jsem mrtvý, neplačte

Nejsem zrovna fanouškem historických děl obecně, ale jsem dost zvědavá, takže když mi někdo nějaký titul doporučí, ráda občas udělám výjimku. Nejinak tomu bylo i v případě audioknihy Jsem mrtvý, neplačte.

28.8.2016 v 16:57 | Karma: 10,83 | Přečteno: 383x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Petr Rajchert – Ruku na srdce, náhody neexistují

Že zajímavý přebal knihy nebo třeba šokující obal cédéčka je velice důležitou součástí marketingu a tedy i cílení na konečného zákazníka je věc všeobecně známá. Podobně funguje také jméno autora.

29.3.2016 v 21:59 | Karma: 10,80 | Přečteno: 374x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Jo Nesbo – Doktor Proktor a vana času

Vyprávění o tak trošku zvláštním vynálezci a jeho malých kamarádech má své audioknižní pokračování. Tentokrát je doktor Proktor tak trochu v pozadí i když je opět strůjcem celého dobrodružství. Je totiž v úzkých a potřebuje pomoc.

30.1.2016 v 21:16 | Karma: 8,68 | Přečteno: 279x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 727x
jsem filmovej maniak, milovník muziky (kromě dechovky a techna), "psavec" a fanoušek Járy Cimrmana, protože "... v Českých Budějovicích by chtěl žít každý, kromě mě, teda!" ;)

Seznam rubrik