Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Recenze audioknihy: Paulo Coelho – Poutník, Mágův deník

Paulo Coelho, světoznámý brazilský autor a mé první setkání s ním. Vlastně druhé. Kdysi jsem se pokoušela číst Alchymistu – jeho nejznámější a nejopěvovanější dílo. Bohužel neúspěšně. Knížka na mne tehdy byla příliš těžká a já čet

X+Obal audioknihy Poutník

Dnes, po poslechnutí Poutníka musím říci, že ještě asi nenastal ten správný čas. Tato audiokniha pro mě byla zatím největším oříškem. Vybrala jsem si ji a opravdu jsem se na ní těšila, ale buď si já a pan Coelho opravdu nejsme souzeni nebo ještě nejsem duševně natolik zralá, aby mi jím psané řádky přinášely kdovíjaké moudré sdělení nebo dokonce radost. Nevím. Nicméně i přesto se pokusím krátce přiblížit příběh nazvaný Poutník – Mágův deník.

Hlavní postavou je sám autor, tedy Paulo Coelho, který se vydává na starodávnou pěší pouť do města Santiago de Compostela, známou také jako Svatojakubská pouť, aby získal meč, který mu byl pro přílišnou pýchu odepřen při slavnostním rituálu ezoterického řádu RAM (R=Rigor - přísnost, A=Amor - láska, M= misericordia - milosrdenství).
Během putování se Paulo dozví, že právě absolvuje jednu ze čtyř cest, a sice „cestu meče“. Další ze čtyř cest je pouť do Říma zvaná jako „cesta hole“, potom také pouť do Jeruzaléma aneb „cesta grálu“ a tou poslední je tajná cesta. Ten, kdo jí projde, nesmí o ní nikomu říci.

Paulo do Santiaga de Compostely neputuje sám, na jeho pouti ho doprovází Petrus. Přítel, učitel a rádce, který mu byl vlastně „přidělen“, aby ho kromě jiného učil praktikám RAM – např. cvičení semene (představ si, že jsi semínko, prodírající se hlínou ke slunečním paprskům, rosteš, rosteš, až jako člověk napínáš své tělo do výše), cvičení rychlosti (pomalou chůzí člověk pozorněji vnímá své okolí, ubíhající krajinu a lidi, které potkává), cvičení krutosti (převést negativní myšlenku v reálnou bolest na vlastním těle) nebo rituál posla (podvědomě si představ svého posla, se kterým můžeš promlouvat).
Při dlouhém putování čeká na Paula – poutníka mnoho překážek, zkoušek ale i pochopení a uvědomění. Kromě jiného se setká s démonem, zjistí, že při cestě za určitým cílem není důležité myslet jen na onen cíl, ale člověk si má všímat také samotné cesty.

Ke konci pouti Petrus Paula opustí a ten absolvuje poslední část „cesty meče“ sám. Dochází mu, že už ví, jak s mečem naloží. Je rozhodnutý bojovat dobrý boj, ale dojde si skutečně až pro onen cíl? Získá svůj meč?

Audioknížka vyšla ve vydavatelství Tympanum a celou ji načetl Jan Hyhlík. Nemůžu si pomoct a vím, že se opakuju, ale já snad budu vybírat audioknížky podle interpretů, protože právě výběr hlasu, který Vás celým poslechem provází je aspoň podle mě, polovina úspěchu. Nemám nic proti panu Hyhlíkovi, má krásný a takový příjemně vážný a důstojný hlas, ale poslech v jeho podání mě nebavil. Všechny postavy vyzněly stejně nebo hodně podobně a celý příběh se nesl v jedné či dvou tóninách (nevím jestli je to tak správně, ale jak jinak to popsat? No snad mě chápete...).
Přišlo mi to prostě celé takové utahané a občas jsem se musela držet, abych přehrávač nevypla. Ano, možná to bylo i samotným dějem románu... nicméně podobné pocity jsem měla i u přednesu pana Jiřího Samka, který načetl Saturnina a tam to rozhodně obsahem nebylo.

Na výběru interpreta prostě „setsakramentsky“ záleží! Proto, pokud se některé z vydavatelství rozhodne pro nové zpracování Poutníka, prosím dejte si záležet na výběru hlasu a celkovém způsobu přednesu. Díky!
 

Autor: Eva Gusmanová | úterý 10.9.2013 19:40 | karma článku: 7,67 | přečteno: 686x
  • Další články autora

Eva Gusmanová

Dominik Landsman – Deníček moderního fotra aneb Proč by muži neměli mít děti

Upřímné a mnohdy až krutě vtipné zápisky ze života otce na mateřské dovolené baví celý národ. Spousta rodičů tu jistě poznává sebe a své děti, nás ostatní ty zážitky a hlášky obou protagonistů prostě baví!

24.7.2017 v 21:29 | Karma: 9,28 | Přečteno: 714x | Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Elizabeth Gilbert - Jíst, meditovat, milovat

Dříve, než se ke mně dostala audiokniha, asi jako většina, jsem viděla hollywoodský trhák s Julií Roberts, natočený podle zážitků Liz Gilbertové. Film se mi líbil, ale rozhodla jsem se srovnat ho s předlohou.

8.4.2017 v 16:50 | Karma: 6,84 | Přečteno: 166x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Helena Rytířová – Jsem mrtvý, neplačte

Nejsem zrovna fanouškem historických děl obecně, ale jsem dost zvědavá, takže když mi někdo nějaký titul doporučí, ráda občas udělám výjimku. Nejinak tomu bylo i v případě audioknihy Jsem mrtvý, neplačte.

28.8.2016 v 16:57 | Karma: 10,83 | Přečteno: 383x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Petr Rajchert – Ruku na srdce, náhody neexistují

Že zajímavý přebal knihy nebo třeba šokující obal cédéčka je velice důležitou součástí marketingu a tedy i cílení na konečného zákazníka je věc všeobecně známá. Podobně funguje také jméno autora.

29.3.2016 v 21:59 | Karma: 10,80 | Přečteno: 374x | Diskuse| Kultura

Eva Gusmanová

Recenze audioknihy: Jo Nesbo – Doktor Proktor a vana času

Vyprávění o tak trošku zvláštním vynálezci a jeho malých kamarádech má své audioknižní pokračování. Tentokrát je doktor Proktor tak trochu v pozadí i když je opět strůjcem celého dobrodružství. Je totiž v úzkých a potřebuje pomoc.

30.1.2016 v 21:16 | Karma: 8,68 | Přečteno: 279x | Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek. Představil strategii zdravotnictví

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 727x
jsem filmovej maniak, milovník muziky (kromě dechovky a techna), "psavec" a fanoušek Járy Cimrmana, protože "... v Českých Budějovicích by chtěl žít každý, kromě mě, teda!" ;)

Seznam rubrik